گفت وگوی صبح ساحل با تنها کاندیدای زن انتخابات مجلس در هرمزگان؛

ناگفته های «زیبا اقبالی» از انتخابات مجلس نهم



صبح ساحل، سیاسی _  زیبا اقبالی تنها زن کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درهرمزگان توانست در 12 اسفند سال 1390 با اخذ 50 هزار رای مردم حوزه های انتخابیه مرکزی استان جرقه و آغاز حضور زنان هرمزگانی را درعرصه های فرا استانی سیاسی کلید بزند.  وی که مسیر خوباوری وتوانمندی زنان هرمزگان را در صحنه های های آتی فراهم آوردتوانست با هزینه اندک تبلیغات رای قابل توجهی را از آن خود کند.

اقبالی در گفت وگو با صبح ساحل می گوید: خوشحالم که مردم عزیزم توانمندی زنان هرمزگانی را باور دارند و این بزرگترین پیروزی برایم بودکه با ایجاد این روزنه و انعکاس مثبت آن عزمم جزم تر شد تا در دوره بعد با آمادگی بیشتر وارد میدان شوم. اقبالی که خودرا فارغ از هرگونه جناح ودسته بندی سیاسی می داند گفت:رای کسب شده بدلیل همین استقلال و از جنس مردم بودن  است و این آراء برخواسته از اطلاعات،آگاهی عمیق وهدفمندی مردم فهیم هرمزگان بود.

وی قرار گرفتن خود را درکنار رقبای قدرتمند که سالها سابقه سیاسی و اجرایی داشتند وبا اینکه از پشتوانه های مالی ومعنوی محکمی برخوردار بودند را نشان از اعتماد به نفس، توانایی وخوباوری زنان هرمزگانی عنوان کرد و بیان داشت: مردم آمادگی داشتندکه حضور یک زن را در انتخابات بپذیرند وبزرگترین دستاوردم از حضور دراین انتخابات انعکاس توانمندیم می دانم.

تنها کاندیدای زن نهمین دوره مجلس شورای اسلامی درهرمزگان معتقد است حضورش باعث تشویق وترغیب بانوان توانمند هرمزگانی شده تا در دوره های بعد در میادین سیاسی استان و ملی وارد شوند.

اقبالی می گوید: زنان جسور، فهیم،متفکر،توانمند و لایق فراوانی درهرمزگان وجود دارندکه متصورند با وجود صاحبان قدرت وثروت امکان حضورشان میسر نیست اما وقتی نتایج آراء مرا دیدند به خودامیدوار شده اند و آن خودباوری در وجودشان روشن شده است.وی می افزاید:در دوره بعد بی شک شاهد حضور زنان و رقابت بین زنان خواهیم بود.

این فعال عرصه تحقیق و پژوهش با بیان اینکه در زمان حضور و  ثبت نامش بسیاری رقبای قدر نگران شده بودند تصریح کرد: اینکه یک زن با حداقل امکانات وتبلیغات و بدون پشتوانه مالی و  حامی شخصی و حزبی بتواند گوی سبقت را از بسیاری رقبا بزداید بیانگر فهم و درک صحیح مردم و استقلال آنان است.

اقبالی که خود به تبلیغات و اطلاع رسانی ضعیفش دردوران تبلیغات معترف است بیان داشت: خواستم در چارچوب قانون وبراساس اصول انتخابات حرکت کنم و ازاین موضوع ناراضی نیستم زیرا بدون کوچکترین تخلف و حتی باتصویر واقعی توانستم رای فراوانی را کسب کنم.

این بانوی هرمزگانی آراء خودرا خالص، واقعی، پاک می داند ومی افزاید:در مقابل تبلیغات کاذب وشعارگونه برخی،تنها به گفت وگوهای چهره به چهره و نشست های مردمی اکتفا کردم که اگر مانندبرخی هزینه های آنچنانی داشتم  بی شک یکی از نفرات اول تا سوم بودم.

اقبالی می گوید: همه مردم قلب هایشان را ستاد تبلیغات من قرار دادند و با رقابتی سالم تنها با برپایی سه ستاد مورد لطف و اعتماد مردم قرار گرفتم. وی با بیان اینکه دارایی خود را صرف هزینه تحقیقات پژوهشی کرده است گفت: تنها دومیلیون تومان برای تبلغیات هزینه کردم وهرآنچه درشهر بابت تبلیغات مشاهده شد لطف اطرافیان بود.

اقبالی که برای اولین بار درایران موفق به ارایه طرحی در درمان بیماری سرطان استخوان به روش شبیه سازی شده است گفت: تمام هزینه ها و درآمدهای خود را از شغل دبیری آموزش و پرورش صرف تحقیقات وهمکاری با سازمان انرژی هسته ای کرده بودم وهیچ پشتوانه ای برای تبلیغات نداشتم.

وی اضافه کرد: برخی مدعی هستند که کمترین هزینه ها را داشتندوبنده توصیه می کنم که این قضاوت هارا به مردم واگذارند وخودشان مدعی صرف هزینه ی کم نباشند زیرا در سطح شهر آثار هزینه های میلیاردی بر ذهن مردم ماندگار شده وبه شعور مردم نباید توهین کرد.

کاندیدای هرمزگانی در نهمین  دوره انتخابات مجلس ادامه داد: هنوز اعتقاد به رقابت سالم و به دور ازتخریب ودر چارچوب قانون دارم و امیدوارم کاندیداهایی که به مجلس راه یافته اند بتوانند خدمت واقعی به مردم برسانند و در مقابل اعتماد مردم پاسخگو باشند.

اقبالی که از عدم موفقیتش در راهیابی به مجلس به هیچ عنوان احساس شکست نمی کند می گوید:نه تنها ناراحت نیستم بلکه برایم پیروزی بزرگ بود.

وی درخصوص انتساب به احزاب یا گروه خاصی که منجر به کسب موفقیتش شود گفت: بسیاری  دیدگاه ها را قبول ندارم زیرا در پایتخت  عملکرد ها خوب و واقعی  است اما در سطح استان برخی بسیار بدعمل کرده و نام جبهه ها و احزاب را نیز خراب کرده اند.

اقبالی تصریح کرد: برخی برای کسب رای و جبران هزینه انتخابات وارد احزاب می شوند اما اگر موشکافی شود می بینی با جریان ها آنگونه  که باید همسو و همراه نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان منتخب که درهر جلسه ونشستی ازتعامل و وفاق بین یکدیگر سخن می گویند آیا قادر به دستیابی وهمراهی به این وفاق هستند، تصریح کرد:کلیشه ای صحبت کردن این وفاق را پدید نخواهدآورد بلکه باید مانند مردم بود وبا واقع گرایی و صادقانه حرف زد و ادعا کرد؛ که ازنظر بنده بعید می دانم زیرا آنچه که در اطرافیان می بینیم خلاف واقع است.

اقبالی درخصوص جایگاه زنان می گوید: زنان نه تنها درهرمزگان بلکه درکشور از جایگاه سیاسی مناسبی برخوردار نیستند و این فرصت باید توسط خود  بانوان تقویت شود زیرا جمهوری اسلامی ما این فرصت را دراختیار ما گذاشته  که درمجلس هم صاحب رای وتصمیم باشیم پس چرا نباید استفاده کنیم و در احقاق حقوق خودمان قانون بنویسیم.

اقبالی تصریح‌کرد: وقتی صحبت از زن هرمزگانی به میان می آید نماد زنان را فقط در صنایع دستی آنان می بینیم درصورتی که دستاورد بانوان وتوانمندی زنان هرمزگانی به بالشتک و دوخت شلوار بندری خلاصه نمی شود بلکه زن هرمزگانی درهمه عرصه ها حضور نامحسوس داشته اما ظرفیتی برای نشان دادن خود پیدا نکرده است.

وی با اشاره به تصویب 30 طرح ومصوبه توسط 8 زن نماینده مجلس هشتم گفت: اگر زنان در مجلس حضور پیگیری داشته باشند در تقویب مسایل خانواده از بسیاری آسیب ها حداقل دربخش خودشان جلوگیری خواهند کرد.

گفتنی است: زیبا اقبالی در فضای کمرنگ تبلیغاتی توانست آراء قابل توجهی را بدست آورد. وی متولد 1347 درشهر بندرعباس و دارای کارشناسی ارشد فیزیک هسته‌ای است، اصالتا اهل فین و مصمم به کسب درجات علمی بالاتر است. در دو سالگی پدرش را ازدست می دهد و این اتفاق به او درس ایستادگی ومقاومت درمقابل تلخ کامی برای آزمون بزرگ زندگی را فراهم می آورد.

وی این موفقیت ها را مدیون خانواده و به ویژه برادر بزرگترش می داند.

پیام تشکر زیبا اقبالی فینی

کاندیدای نهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی

از حضور ومشارکت حداکثری مردم استان در انتخابات

با سلام و صلوات خاصه به ساحت مقدس یگانه منجی عالم بشریت، حضرت حجت ابن الحسن العکسری(ع) و ارواحناله العذا، و درود بی پایان به روح املام راحل(ره)، بزرگ معمار جمهوری اسلامی ایران  و ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی از صدر تاکنون وباسلام به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... خامنه ای مدظله العالی

برخود لازم می دانم مراتب تشکروقدردانی خود را از حضور آگاهانه،قدرتمند وحماسه آفرین مردم بزرگوار ایران خصوصا همشهریان عزیز در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفندماه اعلام نمایم. زیرا که این حضور آگاهانه ومنبعث از بصیرت وشعور بالای سیاسی  سیلی محکمی را به دهان یاوه گویان خارجی و داخلی نواخت وبه فرموده ی رهبر عزیزمان این انتخابات همچون سیلی بیدار کننده برخی راکه در توهمات خود در خصوص نظام ومردم خیال پردازی می کردند هوشیار کردو حقیقت را درمقابل چشمان آنان قرار داد.

خداوند را شاکریم که بار دیگر ملت غیور و فهیم ایران حماسه ای جاودان آفریدند وبا حضور گسترده خود به همه یدشمنان ومعاندین جمهوری اسلامی اعلام نمودندکه درهیچ عرصه و تحت هیچ شرایطی رهبر عزیز ومسئولین نظام را تنها نخواهند گذاشت.

اینجانب زیبا اقبالی از همه ی اهالی محترم بندرعباس، فین، ابوموسی، قشم، حاجی آباد وخمیر، احزاب وگروه‌ها، اقشار مختلف بویژه فرهنگیان، بانوان،دانشجویان، دانش آموزان وکسبه ی محترم که در شعب اخذ رای انتخابات، رای ونظر ارزشمند خود را به نام اینجانب رقم زدند کمال تشکر و قدردانی رادارم و پیروزی ملت عزیز را تبریک عرض می نمایم.

از کلیه ی مسئولین اعم از هییت های اجرایی ونظارت که در برگزاری انتخابات دوره‌ی نهم اسلامی تلاش بی وقفه ی خودرا درجهت ایجاد نظم و اشاعه ی فرهنگ سالم تبلیغاتی مقبول داشتند تشکر وقدردانی می نمایم  ودر آخر برای همه ی آحاد مردم، کاندیداهای محترم نهمین دوره انتخابات ملجس بویژه منتخبین راهیابی به دوره ی نهم مجلس شورای اسلامی که با حضور خود به انگیزه ی ادای دین وتکلیف الهی وشرعی جهت حضور در کرسی  ملی، زیبنده ی ایجاد رقابت های سالم تبلیغاتی را میسر نمودند در پیشگاه عظمت الهی پیروزی موفقیت را خواستارم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها